Szerző: Molnár-Keresztényi Brigitta

 

Adag: 4 főre

Elkészítési idő: 1.5 órán belül

Nehézségi fok: egyszerű

Kategóriák: Disznóságok, Húsétel, Köret, Receptek, Tejmentes, Tojásmentes, Zöldségeket beszélek,

Ez az étel tipikusan egy szombati (vagy vasárnapi) ebédre való: kevés előkészülettel egészségeset, látványosat és finomat készíthetünk – miközben az étel szinte magától készül el.

Hozzávalók

– 70 dkg karaj egyben
– 35 dkg répa
– 20 dkg cukkíni
– 25 dkg padlizsán
– 1,5 fej fokhagyma
– 30 dkg brokkoli
– pár szelet szalonna
– kevés olívaolaj
– 5 dkg vaj (elhagyható)
– só, bors

Elkészítés

A karajt alaposan sózom és borsozom, és egy jó nagy jénaiba helyezem. 

Köré teszem a karikára vágott cukkínit és padlizsánt, meglocsolom kevés olívaolajjal, sózom, borsozom.

Ezután jön a karikára vágott répa, egy fej fokhagyma gerezdekben, és a tetejére a brokkolirózsák (ha fér még, pár darab kelbimbót is teszek bele). Ezt a réteget is olajjal meglocsolom és fűszerezem. Fedő alatt 200 fokra előmelegített sütőbe teszem. és 40 percig sütöm. 

Ekkor kiveszem, és vajszeletekkel beterítem a tetejét. Újabb 20 percre beteszem a sütőbe. 

Közben előkészítem a szalonnát: szeletekre vágom, és kakasteréjra bevágom. Kiveszem az edény óvatosan, a husit 3 helyen hosszában bevágom. 

Egyrészt így meglátom, hogy átsült-e (igen), másrészt a bevágásokba és a hús mellé beleteszem a szalonnaszeleteket és a maradék fokhagymagerezdeket, és újabb 20 percre megy vissza a sütőbe. 

 

Ha van otthon grillsajt, azzal is tálalható a zöldségköret.